ועידת PORT2PORT: מה עושים כשהדרכים בעולם חסומות?
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

ועידת PORT2PORT: מה עושים כשהדרכים בעולם חסומות?

המלחמה לא רק סגרה שווקים אלא גם נתיבים בים, באוויר ביבשה. חברות ספנות נמנעות מלעבור בים האדום, חברות תעופה מצמצמות טיסות לישראל והנתיב היבשתי עוין. מה עושים? מחפשים נתיבים חלופיים ושיתופי פעולה חדשים. על כך בפאנל בועידה
17.09.24 / 12:24
משתתפי הפאנל ״מכשול לא טבעי״ בוועידת PORT2PORT 2024
17.09.24
משתתפי הפאנל ״מכשול לא טבעי״ בוועידת PORT2PORT 2024
אייל קמלט, סמנכ״ל שרשרת אספקה גלובאלית בקורנית דיגיטל
17.09.24
אייל קמלט, סמנכ״ל שרשרת אספקה גלובאלית בקורנית דיגיטל
שבתאי כהן, מנכ״ל מארסק ישראל
17.09.24
שבתאי כהן, מנכ״ל מארסק ישראל
אורן סנדרוסי, מנהל מסוף המטענים של ממ״ן בנתב״ג
17.09.24
אורן סנדרוסי, מנהל מסוף המטענים של ממ״ן בנתב״ג
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים של אל על
17.09.24
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים של אל על

במהלך כנס PORT2PORT שהתקיים בשבוע שעבר בגני התערוכה תל אביב, בהשתתפות אלפי מבקרים, נערך פאנל מרתק נוסף תחת הכותרת ״מכשול לא טבעי - מה עושים כשהדרכים בעולם חסומות?״. הפאנל דן בחיפוש אלטרנטיבות: נתיבים חלופיים, שיתופי פעולה יבשתיים חדשים, קומבינציות הובלה חדשות.

 

לצפייה בפאנל:

 

 

 

רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים של אל על שיתף כי תנועת המטענים באוויר לא השתנתה באופן מהותי מבחינת היבוא אך ציין כי נרשמה ירידה בפעילות היצוא האווירי, וזאת בשל העובדה שמפעלים שפועלים בדרום ובצפון פועלים כעת בתפוקות נמוכות יותר. שפירא הדגיש כי פעילות המטענים באוויר לא יכולה לשמש תחליף לפעילות השינוע הימית, וזאת בשל היקפי המטענים המשונעים. שפירא הזכיר כי אכן תנועת המטענים נפגעה בשל הירידה בפעילות של מטוסי נוסעים בנתב״ג והמעבר לשימוש במטוסי מטען והזכיר כי חברת אל על היתה בין הבודדות שהמשיכה להפעיל מטוסי נוסעים ליעדים ברחבי העולם.

 

שפירא התייחס גם לשאלה על עלויות ההובלה הגבוהות של השינוע באוויר וציין כי אל על נרתמה לשמש גשר אווירי בין ישראל לשאר העולם, סיימה במשלוחי ציוד מציל חיים, ציוד רפואי ובטחוני ותרומות שהגיעו מכל רחבי העולם ועשתה זאת לעיתים ללא רווח. לדבריו, כאשר לקוח דרש משלוח בצורה דחופה ומהירה היו לכך השלכות עקב הביקושים הגבוהים ואחת מאותן השלכות היה המחיר.

 

שבתאי כהן, מנכ״ל מארסק ישראל, ציין בדיון כי בתחילת הלחימה הפעילות התרכזה מול הנהלת החברה על מנת לוודא שאניות מארסק ימשיכו לפקוד את נמלי ישראל על פי לוח הזמנים הרגיל. לדבריו, בהנהלת מארסק הבינו כי המשבר בים האדום עקב פעילות המורדים החות׳ים הינו משבר עולמי ולא ישראלי ופעלו על מנת להמשיך ולפקוד את הנמלים. כהן שיבח את התגייסות עובדי החברה והלקוחות ותפקודם בעת מלחמה וציין כי הדבר סייע לחזרה לפעילות של שגרה.

 

כהן הוסיף כי הנהלת החברה בישראל הצליחה לעכב הפלגות של אניות החברה על מנת שמשלוחי יצוא של יצרנים מהותיים במשק הישראלי יצליחו להספיק ולעלות על האנייה בדרכם אל לקוחות בחו״ל.

 

אורן סנדרוסי, מנהל מסוף המטענים של ממ״ן בנתב״ג, ציין כי בעוד בישראל ישנם חמישה נמלי ים, קיים רק נמל תעופה אחד המטפל ב-100% מתנועת המטענים האווירית. לדבריו, נמל תעופה רמון אינו ערוך לקליטת מטענים מבחינת רגולציה והיעדר בית מכס. סנדרוסי הוסיף כי ממ״ן זיהתה עלייה של 30% בפעילות מטוסי המטען בנתב״ג ונערכה לכך בעבודה מסביב לשעון.

 

אייל קמלט, סמנכ״ל שרשרת אספקה גלובאלית בקורנית דיגיטל, שיתף כי החברה מתמקדת בעיקר ביצוא, והתמודדה עם קשיים במספר מדינות שהערימו מכשולים על היצוא הישראלי. קמלט הזכיר את היצוא לטורקיה וציין כי ״מבחינת הטורקים כאשר כתוב כי ארץ המקור היא ישראל אז הדבר מהווה בעיה״. לדבריו, לקורנית דיגיטל מחסנים ברחבי העולם ובאפשרותה לשנע את המוצרים שלה ממחסנים אחרים בעולם. קמלט שיתף כי המכונות שהחברה מייצרת זקוקות לדיו – שגם אותו היא מייצרת – והחברה דואגת לכך שלאף לקוח שלה לא יחסר דיו והמכונה תפסיק לעבוד – בכל דרך שנדרשת, לעיתים גם במעבר מיבשת ליבשת וזאת בעזרת השותפים הלוגיסטיים שלהם בעולם. קמלט הוסיף: ״המחירים הם באמת גבוהים כעת והיינו שמחים לקבל עזרה – בתור יצואן מצטיין של מדינת ישראל – מהגורמים שקשורים לשרשרת האספקה״.

 

הפאנל היה חלק מרכזי בוועידת PORT2PORT בהנחיית העיתונאי אודי סגל, שנמשכה לצד תערוכה רחבת היקף בה הציגו חברות מתחום שרשרת האספקה בישראל, בהן חברות נמל, הובלה אווירית ושילוח. האירוע משך אלפי מבקרים והוכתר כהצלחה מסחררת על ידי המשתתפים.

 

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 22.10.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.777 +1.097
אירו 4.0894 +0.853
ליש"ט 4.9131 +0.933
100 יין 2.5044 +0.413
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות