חברת אי.טי.ג׳י.איי תרכוש את יש-ליין
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

חברת אי.טי.ג׳י.איי תרכוש את יש-ליין

על פי ההסכם, ETGA תשלם למוכרים במועד השלמת העיסקה 65.5 מיליון שקל בניכוי סכום של 5 עד 10 מיליון שקל שייקבע בהמשך ואשר יוחזק בנאמנות. חברת ETGA - פתרונות לוגיסטיקה ומימון חוץ בנקאי הינה חברת החזקות אשר בבעלותה נמצאת חברת אלדן קרגו וחברת TFC
21.04.24 / 12:34
ראובן ואוראל הרשקוביץ, בעלי יש-ליין
21.04.24
ראובן ואוראל הרשקוביץ, בעלי יש-ליין
21.04.24
חברת אי.טי.ג׳י.איי תרכוש את יש-ליין
ברק דותן, יו״ר קבוצת ETGA צילום: ניר כהן
21.04.24
ברק דותן, יו״ר קבוצת ETGA צילום: ניר כהן

החברה הבורסאית אי.טי.ג׳י.איי גרופ הודיעה הבוקר לבורסה כי ב-18 באפריל היא התקשרה בהסכם לרכישת 100% מהון המניות המונפק של חברת יש ליין שירותי יבוא ויצוא. חברת אי.טי.ג׳י.איי גרופ ציינה כי ״העסקה מהווה חלק מאסטרטגיה אותה גיבש דירקטוריון החברה להמשיך לפעול ולהרחיב עוד את פעילותה בתחומי פעילותה הקיימים, ולחזק תחומים אלה על ידי הוספת שירותים משלימים כחלק מאותה מעטפת One Shop Stop ובכלל זאת, לפעול ולהגדיל את פעילותה, לרבות השקעת משאבים בהרחבת סל השירותים שמעניקה החברה ללקוחותיה וביצירת מנועי צמיחה נוספים, ובכלל להמשיך לבסס את מעמדה כחברה מובילה בענף הלוגיסטיקה והאשראי החוץ בנקאי״. 

 

יצוין כי רכישת ISLINE היא עסקת הרכישה הרביעית שמקדמת קבוצת ETGA. בשנת 2019 רכשה הקבוצה את קדם לוגיסטיקה, המתמחה בתחום הבלדרות וה-e-commerce; ובשנת 2020 נרכשו תואם מימון העוסקת בתחום המימון החוץ בנקאי, וחברת TFC המתמחה בפעילות שילוח ועמילות מכס. החברה הונפקה בבורסה לני״ע בת״א ביוני 2021 ובשנת 2023 דיווחה על הכנסות בגובה 355 מיליון שקל. ברק דותן הינו יו״ר הדירקטוריון ולירן יעקבסברג הוא מנכ״ל החברה. נציין כי החברה הכריזה במצגת לשוק ההון שפורסמה בחודש מרץ האחרון על כוונתה להמשיך את אסטרטגיית החברה לצמיחה בתחום הלוגיסטיקה על ידי מיזוגים ורכישות. 

 

חברת יש-ליין הוקמה בשנת 1986 ועוסקת בשילוח בינלאומי ועמילות מכס המספקת שירותי יבוא, יצוא, עמילות, משלוחי צד ג׳ ופרויקטים למאות לקוחות. יש-ליין מעסיקה כ-95 עובדים ומשרדיה הראשיים ממוקמים בלוד, בנוסף לסניפי קצה בנמלים ובנתב״ג. החברה הינה בבעלות ראובן הרשקוביץ המחזיק 75% מהחברה ובנו אוראל הרשקוביץ,  המחזיק ב-25% ממניות החברה. 

 

על פי ההסכם, ETGA תשלם למוכרים במועד השלמת העיסקה 65.5 מיליון שקל בניכוי סכום של 5 עד 10 מיליון שקל שייקבע בהמשך ואשר יוחזק בנאמנות במטרה להוות בטוחה להתחייבות המוכרים לשיפוי לתקופה כפי שנקבעה בהסכם. ETGA ציינה כי היא תשקיע ביש-ליין סך של 14.5 מיליון שקל שתיעשה כנגד הנפקת שטר הון.

 

בנוסף לתמורת המניות הנרכשות, החברה תשלם למוכרים תמורה נוספת בגין המניות הנמכרות, בהתאם לביצועי יש-ליין בשנים 2024-2026. התמורה הנוספת הנ״ל תהיה תלויה ברווח הנקי של החברה בשנים אלה כאמור ובטווח שבין 11.5 ל-15 מיליון שקל לשנה. כמו כן, החברה הסכימה לשלם למוכרים תמורה מיוחדת אם הרווח של החברה יעלה על 15 מיליון שקל בשנה בשנים אלה. 

 

כמו כן, קבוצת אי.טי.ג׳י.איי הודיעה כי עד למועד השלמת העיסקה היא תשלם למוכרים דיבידנד בסך של כ-39.5 מיליון שקל. יחד עם זאת השלמת העיסקה מותנית בקבלת אישור מאת הממונה על התחרות. 

 

מההסכם שפרסמה קבוצת ETGA נחשף כי חברת יש-ליין הכניסה במהלך 2023 סך של כ-70 מיליון שקל ורשמה רווח נקי של 14.1 מיליון שקל. בשנת 2022 יש ליין הכניסה כ-74 מיליון שקל ורשמה רווח נקי של 15.2 מיליון שקל. עוד נחשף כי בכוונת יש-ליין לשלם דיבידנד בסך של 7 מיליון שקל לבעלי המניות עבור שנת 2023. 

 

ברק דותן, יו״ר ETGA, מסר: ״ETGA מדווחת הבוקר על עסקת רכישה בתחום הלוגיסטיקה – הרביעית שמבצעת הקבוצה מאז שנת 2019. במסגרת העסקה, ETGA תרכוש את ISLINE, שהיא מחברות השילוח ועמילות המכס המובילות בשוק. העסקה מחזקת את מעמדה של ETGA כאחת מחברות הלוגיסטיקה המרכזיות בישראל, והיא צפויה לסייע לקבוצה לבסס מנועי צמיחה ולתמוך באסטרטגיה לכניסה לפעילות בינלאומית״.

 

לירן יעקבסברג, מנכ״ל ETGA, מסר: ״אנו שמחים לצרף את ISLINE לקבוצת ETGA. יש-ליין הינה חברה מובילה בתחומה, המתאפיינת בניהול ובכוח אדם איכותיים. גם לאחר הרכישה, ISLINE תמשיך להתנהל כחברה עצמאית, כשראובן ואוראל הרשקוביץ ימשיכו להוביל את החברה להצלחה. הצטרפותה של ISLINE לקבוצת ETGA צפויה לחזק אותה בכל ההיבטים, ואנו בטוחים שהחיבור יניב ערך מוסף לעובדי ולקוחות החברה״.

 

ראובן הרשקוביץ, יו״ר ומייסד ISLINE, מסר: ״אין ספק שהשילוב של ISLINE עם קבוצה חזקה ואיתנה ייצר כוח משמעותי שיבוא לידי ביטוי בחיזוק והרחבת סל השירותים ללקוחות״. 

 

אוראל הרשקוביץ, מנכ״ל ISLINE, מסר: ״ענף השילוח עובר שינויים מרתקים בשנים האחרונות, ואנחנו ערוכים לעידן הדיגיטלי יותר מתמיד. אני שמח להמשיך להוביל את חברת ISLINE לצמיחה תחת קבוצה מצוינת ושותפים נהדרים לדרך״.

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 04.05.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.723 -0.401
אירו 3.9941 -0.175
ליש"ט 4.6705 -0.152
100 יין 2.4297 +0.88
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות