משרד הבריאות: הקלה במדיניות רשיונות היבוא
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

משרד הבריאות: הקלה במדיניות רשיונות היבוא

על פי מסמך שהוציא מנהל אגף בכיר רגולציה כלכלית במשרד הבריאות תבוטל חובת השגת רישיונות יבוא במועד ההשטה ארצה. אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס: מביא לביטול קנסות אותם נדרשים יבואנים לשלם אם וכאשר רישיונות היבוא הוצאו לאחר מועד ההשטה ארצה
11.09.24 / 10:44
משרד הבריאות: הקלה במדיניות רשיונות היבוא
11.09.24
משרד הבריאות: הקלה במדיניות רשיונות היבוא
אמיר שני. פעילות רבת שנים למען שינוי המדיניות
11.09.24
אמיר שני. פעילות רבת שנים למען שינוי המדיניות
רון תומר. בשיתוף פעולה הדוק
11.09.24
רון תומר. בשיתוף פעולה הדוק

בעקבות טיפול ארוך אשר נמשך לאורך מספר שנים, בו נטלו חלק יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, מר אמיר שני, ובשיתוף פעולה הדוק עם נשיא התאחדות התעשיינים, מר רון תומר, הוציא אתמול מר אסף עבדה, מנהל אגף בכיר רגולציה כלכלית במשרד הבריאות, את אישור המשרד לשינוי במדיניות המשרד בכל הנוגע לתוקפם של רשיונות היבוא לארץ. 

 

במכתב כותב מר עבדה כי ״מבחינת משרד הבריאות, הרי שאין מניעה לקבוע כי המועד הקובע לאישור בנושאים אלו יהיה מועד הגשת הרשימון לשחרור״. מר עבדה מציין עם זאת כי ״הבקשות האמורות הינן במתחם הסמכות של רשות המיסים והמדובר בשינוי הוראות והנחיות של הרשות, ומשכך, הסוגייה נתונה לשיקול דעתה״. 

 

שינוי המדיניות קרם עור וגידים בעקבות מספר פגישות אותם קיימו שני ותומר עם שרי הבריאות ומנכ״לי משרדם במטרה להסביר את הנטל הכבד הכרוך בהשגת רישיונות יבוא במועד ההשטה ארצה. 

 

התוצאה המיידית של ההנחיה אשר תיכנס בקרוב לתוקף בקרוב היא ביטול מוחלט של קנסות אותם נדרשים יבואנים לשלם אם וכאשר רישיונות היבוא הוצאו לאחר מועד ההשטה ארצה של הטובין.

 

משרד הבריאות הבהיר במסמך שינוי המדיניות - שעותקים ממנו נשלחו למנכ״ל משרד הכלכלה ומנהל רשות המסים - וכי מבחינתו אין מניעה לקבוע כי המועד הקובע לאישור בנושאים אלו יהיה מועד הגשת הצהרת רשימון היבוא למכס. קביעה זו תאפשר ייבוא לארץ של טובין מסוג אמ״ר ותמרוקים הדורשים רישיון, גם בטרם התקבל רישיון יבוא או אישור יבוא, בתנאי שיאוחסנו במחסני ערובה או במחסן בפיקוח מכס, כך שניתן יהיה לשחררם רק לאחר קבלת רישיון או אישור מתאים ממשרד הבריאות בהתאם לנהלים הנהוגים כיום.

 

מן הראוי להבהיר כי החלטת משרד הבריאות להקל בנושא זה הינה משמעותית ובעקבות כך גובר הסיכוי כי  רשויות מוסמכות אחרות ישקלו אף הן שינוי דומה במדיניות.

 
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 22.10.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.777 +1.097
אירו 4.0894 +0.853
ליש"ט 4.9131 +0.933
100 יין 2.5044 +0.413
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות