שיטות ההובלה הבינלאומית
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

שיטות ההובלה הבינלאומית

ישנן שתי שיטות להובלה בינלאומית: דרך הים ודרך האוויר. חשוב להבין את ההבדלים בין שתי השיטות, על מנת להעביר מטענים בצורה המהירה, הנוחה והזולה ביותר
24.11.16 / 14:44
שיטות ההובלה הבינלאומית
24.11.16
שיטות ההובלה הבינלאומית

כאשר מעבירים מטענים דרך הים עושים זאת על ידי אוניות תובלה. המטען יוצא מנמל המוצא אל נמל היעד. בשיטה זו מוטב להעביר כאשר מדובר במטען חורג, כאשר המטען מכיל חומרים שאסורים לטיסה (לדוגמא, חומרים כימיים), כאשר רוצים להוזיל את מחיר האריזה ולהכיל את המטען במכולה סגורה, או כאשר רוצים להעביר כמויות גדולות.

יתרונות שילוח בינלאומי בתובלה ימית הן: אריזה זולה יותר, נפח גדול יותר ומחיר למשקל נמוך יותר.

החסרונות בתובלה דרך הים הן: זמן ההובלה הוא ממושך יותר, לא בכל מקום קיים נמל ימי, וגם אם כן, הרי שיתכן והמרחק בין הנמל למקום היעד אליו צריך להגיע המטען הוא גדול.

שיטת ההובלה השנייה היא דרך האוויר. מדובר בשיטה נוחה יותר, שכן היא מהירה יותר, וניתן להעביר כך משלוחים דחופים ומשלוחי אקספרס. חברות תעופה רבות עובדות כיום עם מטוסי מטען קבועים או שהמשלוחים מועברים דרך טיסות נוסעים.

יתרונות התובלה אווירית הם: אריזות קלות וזולות, משלוחים בגדלים שונים (משלוח קטן נוח יותר להעביר במטוס מאשר באונייה), אין לחות ורטיבות שעלולה להיווצר באוניות מטען, יש פחות טלטולים, והטיפול באריזות עדין יותר. 

החסרון העיקרי לעומת זאת הוא שלא כל מטען ניתן לשלוח דרך האוויר. הסיבות נובעות בעיקר מגודל המטען או בגלל טיבו (חומרים מסוימים לא יכולים להיות מובלים בטיסה.)

המשלוח מתבצע בהתאם למועד בו נקבע שהמטען יגיע אל יעדו הסופי. תובלה ימית לצד תובלה יבשתית מהווה פתרון ביניים לתובלה אווירית מבחינת עלויות וזמן. כאשר מדובר במשלוחי אקספרס בתובלה אווירית, הרי שהמטען יוצא ישירות משדה התעופה אל המשאיות של חברת התובלה, ומגיע מידית אל יעדו.

אחד הנושאים החשובים בכול הקשור לתובלה הוא הטיפול בהיטלים השונים ובמכסים. 

חברות השילוח נוהגות לטפל בכך עוד בטרם יצא המשלוח לדרכו. הן גובות תשלום מן הלקוח בארץ המוצא או מן הנמען בארץ היעד (בהתאם לתנאי המכר). מדובר בהיטלי ביטחון, דלק, היטלי מכולות בנמלי הים, מכסי יבוא ויצוא או מכסים שמדינות דורשות כול אחת לפי חוקיה.

חשוב לקחת בחשבון את התשלום בשערי חו"ל ואת מועדי החגים בארצות היעד על מנת לדעת באילו ימים לא יוצאים משלוחים, ובאילו ימים עלול להיות עיכוב.

לסיכום, כאשר מחליטים על סוג התובלה, חשוב לדעת באיזו מהירות רוצים שהמטען יגיע ליעדו, ואיזה סוג תובלה מתאים למטען מבחינת האריזה, התכולה וההוצאה הכספית.

אנו בבראשית לוגיסטיקה בינלאומית נשמח לעמוד לשירותכם בייעוץ ומתן פתרונות לוגיסטיים בהתאם לדרישתכם.

 

התקשרו: 074-7474444 או שילחו מייל ל: info@bereshitlog.co.il

 

מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.09.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.742 +0.944
אירו 4.1638 +1.304
ליש"ט 4.9398 +1.377
100 יין 2.6703 +1.613
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות